Înfrumusețează comuna Drajna 

 

     Proiectul „Alerte Drajna” a fost creat pentru a permite cetățenilor să raporteze problemele publice locale, mai simplu și mai rapid, fiind o alternativă la procesul clasic de sesizare a autorităților publice. Sesizările raportate vor fi trimise la primăria comunei Drajna.

Vor putea fi semnalate probleme punctuale din comuna Drajna, cum ar fi: gropi în asfalt, câini comunitari, resturi menajere sau moloz aruncate la întâmplare, disfuncţionalităţi în iluminatul public, coşuri de gunoi vandalizate, vehicule abandonate, blocaje din cauza zăpezii, avarii apă rece etc.

Sesizările prezentate sunt localizate GPS, utilizatorii pot adăuga fotografii și comentarii. În plus, locuitorii pot sugera soluții pentru îmbunătățirea și înfrumusețarea mediului din comuna noastră.

Sesizările pot fi publicate cu înregistrare/logare, sau fără, pe site-ul sesizari.drajna.ro. Persoanele care adaugă o sesizare fără înregistrare pe site, nu vor primi email cu stadiul acesteia, iar sesizarea va fi publicată de Administrator. Se poate urmări statusul doar pe site, în partea de jos a sesizării. Nu se garantează răspuns din partea autorităților deoarece nu sunt prezentate date de identificare.

Persoanele înregistrate vor publica sesizarea instantaneu și vor fi informate prin email asupra progreselor înregistrate. Vor primi notificare la fiecare schimb de status sau comentariu scris de cetățeni.

Comentariile la sesizări pot fi scrise doar de utilizatorii înregistrați pe site-ul sesizari.drajna.ro.

Utilizatorii care folosesc aplicaţia web pot vizualiza atât sesizările proprii cât şi pe cele transmise de alţi utilizatori, acestea devenind publice din momentul publicării. Datele de identificare a utilizatorului, obligatorii pentru a transmite o sesizare (nume, prenume, număr de telefon) nu vor fi făcute publice.

Înregistrarea utilizatorului

Utilizarea aplicaţiei pentru a vizualiza sesizările publice transmise de alţi utilizatori nu impune înregistrarea datelor de identificare a utilizatorului, însă, pentru a transmite o sesizare, utilizatorul trebuie să completeze datele din secţiunea „Profilul meu": nume, prenume şi număr de telefon. Datele de identificare nu sunt publice, putând fi văzute doar de autorităţile publice în cazul transmiterii unei sesizări.

Ce sesizări se pot face?

Aplicația a fost concepută pentru a comunica autorităților locale problemele obișnuite ale unei comunități sau avarii. Ex.: groapă strada Primăriei, deșeuri în spațiul de joacă al copiilor, conductă de apă spartă, nu am apă rece, corp de iluminat stradal ars, parcare ilegală, câini comunitari, container de gunoi plin, pubele de gunoi rupte etc. 

Sesizările care privesc investiţiile publice sau alocări de buget nu vor face obiectul acestui canal de comunicare. Ex.: când se asfalteaza strada...., când se amenajează parc...., când se introduce linie de autobuz în... când se extind reţelele de utilităţi (apă, canalizare, iluminat public etc.). 

Astfel de sesizări trebuie transmise pe canalele standard de comunicare: adresă scrisă, e-mail, petiţie online pe site-ul Primăriei Drajna, caz în care petenţii vor comunica toate datele personale pentru transmiterea răspunsurilor.

Cum depun o sesizare?

  1. Alegeţi categoria problemei reclamate.
  2. Faceţi o poză care să prezinte cât mai clar problema sau încărcaţi poza făcută anterior (se pot transmite şi sesizări fără poze).
  3. Descrieţi pe scurt problema (ex: groapă pe strada Primăriei).
  4. Completaţi strada şi numărul unde aţi sesizat problema sau apăsaţi butonul Găsește-mi poziția pe hartă, pentru localizarea GPS - adresa se va completa automat (apăsarea butonului indicat va oferi localizarea GPS exactă a problemei).
  5. Dacă aţi completat deja datele de identificare din secţiunea „Profilul meu", ele se vor prelua automat în sesizare.
  6. Trimite sesizarea - butonul din dreapta jos  (Adaugă).

Dacă doriți, puteți trimite o sesizare prin email, la adresa: sesizăAceastă adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .

Ce se întâmplă cu sesizarea mea?

După trimitere, sesizarea dvs. este transmisă  departamentului care gestionează problema, fiind salvată în aplicaţie, unde în partea dreaptă a fotografiei va fi afișat un icon cu textul „Sesizărea mea".

După ce un administrator verifică mesajul pentru a se asigura că nu se transmit mesaje sau imagini nepotrivite, sesizarea dvs. este transferată la primăria Drajna, devenind publică pentru toţi utilizatorii aplicaţiei, cu excepţia datelor de identificare ale celui care a transmis-o. Acestea din urmă vor fi trimise doar autorităților publice. 

Sesizările transmise sunt etichetate cu un status care reflectă stadiul rezolvării, astfel: 

  • Status Deschis" - în acest moment sesizarea este primită și un administrator o înregistrează în sistem;
  • Status Înregistrată" - în acest moment sesizării i se dă un număr de înregistrare în sistem (nu este numărul asignat oficial de primăria Drajna);
  • Status Informat departamentul tehnic" - în acest moment sesizarea a fost trimisă departamentului competent al primăriei Drajna şi v-a fost comunicat următorul pas în rezolvarea petiţiei  (ex: Echipa va verifica). Acţiunea comunicată se poate modifica (ex: Groapa va fi asfaltată în cursul acestei săptămâni), caz în care utilizatorul este notificat;
  • Status În lucru" - în acest moment sesizarea dvs. se află în lucru;
  • Status Închis - Rezolvat" - în acest moment sesizarea dvs. a fost soluţionată sau are un răspuns final care va fi comunicat utilizatorului.
  • Status Închis - Respinsă" - sesizarea are conţinut neadecvat sau nu se încadreaza în tipul de sesizări care fac obiectul acestui canal de comunicare. Mesajul de respingere va fi însoţit de o explicaţie.

Despre proiectul ”Alerte Drajna”

Site-ul sesizari.drajna.ro sau my.drajna.ro este parte integrantă a site-ului drajna.ro, reprezintă initiativa unor persoane pasionate de călătorie, istorie, cultură, patrimoniu şi este construit pe platforma joomla.org.

Este o inițiativă independentă, nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice, administrator al acestui portal este Cristian Rențea.

Încurajăm informarea și implicarea civică, promovăm responsabilitatea și solidaritatea, credem în aportul fiecăruia în viața urbei. Par cuvinte mari, însă în spatele lor stă o dorință simplă pe care cu toții o împărtășim: comuna noastră: mai civilizată, mai eficientă, mai sigură, mai frumoasă.

Accesul si utilizarea site-ului www.sesizari.drajna.ro (my.drajna.ro) se face sub autoritatea acestor reguli și a Termenilor și Condițiilor acestui site din meniul aflat la subsolul paginii. Utilizarea site-ului, logarea si accesul la servicii presupune implicit acceptarea acestor termeni si conditii, cu toate consecintele care decurg din acceptarea acestora.

Pentru informații sau sugestii care pot înfrumuseța comuna noastră, vă rugăm să ne contactați: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau prin formularul de contact

Dacă doriți să discutați la o cafea virtuală, puteți accesa: Cafeneaua Drajna (https://cafenea.drajna.ro).

 

Pentru contact primăria Drajna accesați pagina oficială:

https://www.primaria-drajna.ro/

Telefon: 0244-290202 / Fax: 0244-290736